Wycieczka do Bochni

Bochnia -  miejsce gdzie sól kopano

Lipcowy dzień - obudziliśmy się, a za oknami ciemno, zimno i pada deszcz. A my zaplanowaliśmy na ten dzień wycieczkę do Bochni. Pomimo ,,barowej pogody" postanowiliśmy się dobrze bawić - wsiedliśmy do autobusu. Droga minęła dość szybo. Po przyjeździe na miejsce zwiedzanie zaczęliśmy od zjechania szybem na głębokość 312 metrów pod ziemię. Na miejscu przywitali  nas przewodnicy górniczym pozdrowieniem ,,Szczęść Boże", a następnie zabrali nas w historyczną podróż po kopalni .Jedną z atrakcji był przejazd kolejką na miejsce od którego zaczęło się zwiedzanie. Przewodnicy oprowadzali nas po różnych komnatach, które ukazywały trudność pracy średniowiecznych górników. Najtrudniejszym zajęciem było wypalanie metanu wysiłek często kończył się przejściem na ,,drugi świat". Innymi atrakcjami były prezentacje multimedialne ukazujące jak zmieniała się kopalnia w raz rozwojem wydobycia soli. Całe wędrowanie trwało około trzy godziny, a następnie w miłych nastrojach wyjechaliśmy na powierzchnię, gdzie przywitały nas nieśmiało przebijające się  za chmur  promienie słoneczne.
W drodze powrotnej udaliśmy się do Łagiewnik na modlitwę i zwiedzanie Sanktuarium Miłosierdzia Bożego.
W miłych nastrojach wróciliśmy do domów.